اصطلاحات رزمی

نوشته شده توسط:ابراهیم طاهری | ۲ دیدگاه

اصطلاحات رزمی
اصطلاحات و مفاهیم رزمی دفاعیPDFچاپنامه الکترونیک
 
امنیت ملی وضعیتی است که در آن یک کشور نسبت به منافع و ارزش های حیاتی (حفظ تمامیت ارضی، حفظ ارزش های دینی و ملی، حفظ جان مردم، حفظ استقلال کشور و حفظ نظام سیاسی و ...) خود تهدید جدی احساس نکند.
استراتژی طرح، نقشه یا روش اجرایی که دستیابی به اهداف را با استفاده موثر از منابع و امکانات، ممکن ساخته و یک ارتباط منطقی و هماهنگ بین سلسله فعالیت ها برای رسیدن به هدف نهایی ایجاد می نماید.
 استراتژیطرحی است که چگونگی دستیابی به اهداف را با توجه به قابلیت ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای محیطی مشخص می نماید.
استزاتژی دفاعی علم و هنر به کارگیری همه ی قدرت کشور در جهت مقابله با تهدیداتی که علیه امنیت ملی کشور صورت می گیرد.
دفاع تدابیری که برای مقاومت در مقابل حملات نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانی و یا فناوری و جنگ الکترونیک توسط یک کشور اتخاذ می شود.
دفاع مقدس مجموعه مجاهدت ها، حماسه ها، پایمردی ها و فعالیت هایی که ملّت ایران و نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی ایران در طول 8 سال در برابر تهاجم رژیم بعث عراق به خاک کشور انجام داده و در این امتحان سربلند و پیروز بیرون آمدند.
دکترین نظریه، اصول یا قواعد بنیادین معتبری است که هدایت کننده ی اقدام در پشتیبانی از سیاسی ها و برنامه ها در جهت تامین اهداف بوده و به کاربردن آنها مستلزم درک مقتضیات و تصمیم گیری صحیح و منطقی می باشد.
ارزش های ملّی به آن دسته از ارزش هایی اطلاق می شود که درباره آن ها اجماع عمومی وجود دارد، مانند: حفظ نظام، حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ ارزش های دینی و اخلاقی، خفظ جان مردم، حفظ استقلال کشور و ...
بازدارندگی اتخاذ تدابیر گوناگون از سوی یک دولت برای مایوس کردن دولت های دیگر از پیگیری سیاست های تهدید آمیز، یا انجام اقدامات اساسی برای بازداشتن دولت های دیگر از اقدام تجاوز کارانه
تهدید هر عنصر یا وضعیتی که مراکز حساس، ارزش های حیاتی، ثبات سیاسی و امنیت ملّی کشور را با خطر مواجه سازد.

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۰:۴۲
    Thanks for sharing such a good thought, paragraph is pleasant, thats why i have read it fully

       Can exercise increase your height? در ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۲:۲۵:۲۴
    Every weekend i used to go to see this web site, because
    i want enjoyment, since this this website conations truly good funny material too.

    نوشتن دیدگاه