فناوری های هوشمند سازی

نوشته شده توسط:ابراهیم طاهری | ۳ دیدگاه

ردهای هوشمند  در گروههای ذیل ارائه می گردند :

بردهای هوشمند کلاسیک:

  • Electromagnetic Series 
  • Touch Sensitive  Series
  • Infrared Series 
بردهای هوشمند
   <a "="">  
ب بردهای هوشمندقابل حمل (Portable Interactive White Boards) نحوه عملکرد تکنولوژی مورد استفاده در بردهای هوشمند کلاسیک :Electromagnetic Technology:

مکانیزم بردهای هوشمند Electromagnetic از طریق ردیابی وشناسایی نقاط تماس ایجاد شده توسط حسگرهای Electromagnetic  موجود در سطح برد می باشد که از تماس قلم ویژه  (E-Pen)  با سطح برد ایجاد می گردد .  در این سیستم سیگنالهایی توسط E-Pen  ایجاد و این سیگنالها توسط سنسورهای  سطح برد که به عنوان گیرنده سیگنال عمل می نمایند ، دریافت می گردد . در واقع E-Pen به عنوان تولید کننده سیگنال بوده واز طریق حس سیگنالهای تولید شده توسط E-Pen  سطح برد می تواند موقعیت مکانی نقاط تماس را شناسایی و ردگیری نماید . سیگنالهای دریافتی به واحد پردازش گر متصل به برد ( کامپیوتر ) منتقل و توسط نرم افزار مربوطه آنالیز و مورد پردازش قرارمی گیرد و از طرف دیگر عملیات مورد درخواست توسط نرم افزار مذکور اجرا می گردد . سطح این نوع بردها در مقابل خراشیدگی مقاوم بوده و تعمیر ونگهداری آن بسیار ساده می باشد . عمر طولانی دستگاه از دیگر ویژگیهای این برد می باشد . قابل ذکر است جهت استفاده از بردهای Electromagnetic  استفاده از E-Pen  ضروری می باشد . این نوع از نمایشگرها از متداول ترین بردهای هوشمند در سرتاسر دنیا می باشند .

Infrared Technology :

این نمایشگرها از تکنولوژی  مادون قرمز (Infrared ) جهت رهگیری و شناسایی نقاط تماس استفاده می نمایند . سنسورهای مادون قرمز موجود در برد وظیفه شناسایی و انتقال مختصات نقاط تماس به کامپیوتر متصل به برد را بر عهده دارند . وقتیکه سطح برد توسط کاربر مورد تماس قرارمی گیرد ، سنسورهای مادون قرمز فعال گردیده و موقعیت مکانی نقاط تماس را شناسایی و اعلام می نمایند و از طرف  دیگر سیستم پردازش کننده با استفاده از نرم افزار مربوطه اطلاعات ارسالی را پردازش و اجرا می نماید . در این سیستم کاربر نیازی به استفاده ازقلمهای ویژه E-Pen موجود نداشته واز قلمهای معمولی ویا انگشتان دست نیز می تواند استفاده نماید . سطح این بردها نسبت به خراشیدگی بسیار مقاوم بوده ودر صورت ایجاد خراشیدگی در سطح برد ، عملکرد سیستم مختل نخواهد گردید.

(Resistance Technology)Touch Sensitive:

نحوه عملکرد بردهای هوشمندی که از طریق این نوع تکنولوژی عمل می نمایند بر اساس شناسایی و رهگیری نقاط تماس توسط لایه نوار فیلم مقاوم ویژه ای می باشد که اصطلاحا"Resistance Film  نامیده می گردد . در زمانیکه سطح فیلم مورد تماس قرارمی گیرد مختصات نقطه تماس توسط تغییرات ولتاژ ایجاد شده بر روس سطح برد محاسبه و شناسایی می گردد و این مختصات به کامپیوتر متصل به برد جهت پردازش و اجرای عملیات از طریق نرم افزار مربوطه منتقل می گردد. در این سیستم نیازی به استفاده از E-Pen  نبوده ولذا نقاط تماس می توانند توسط قلمهای معمولی و یا انگشتان دست نیز ایجاد گردند . سطح اینگونه بردها نسبت به سایر بردهای هوشمند در مقابل خراشیدگی حساس تر بوده و لذا نیاز به مراقبت بیشتری دارند .  در حال حاضر این نوع از بردهای هوشمند به دلیل سهولت در استفاده کاربر بسیار متداول بوده وسهم بسیار بزرگتری از بازار بردهای هوشمند را به خود اختصاص داده اند . بردهای هوشمند قابل حمل (Portable Interactive White Board ):نسل جدید بردهای هوشمند بنام  Portable Interactive White Board  سیستمی منحصر به فرد می باشد که هر سطحی را مانند یک سیستم  Interactive white board برای کاربر فراهم می نماید . شما می توانید از سطح دیوار ، پرده های نمایش معمولی ویا هر سطح دیگری استفاده نمایید. این سیستم با بهره گیری از یک سنسور پردازندهProcessing Sensor ) )   که از طریق کابل USB   ویا بصورت وایرلس به کامپیوتر متصل می گردد ، اطلاعات خروجی کامپیوتر شما را از طریق ویدئو پروژکتور بر روی سطح نمایش دلخواه منعکس نموده و لذا شما خواهید توانست از کلیه امکانات و ویژگیهایی که در Interactive white board وجود دارد به راحتی استفاده نمایید.ابعاد بسیار کوچک ووزن سبک ( در حدود یک کیلوگرم ) این دستگاه شما را قادر خواهد ساخت تا به راحتی آن را حمل ودر هر محل دیگری مورد استفاده قراردهید . نصب نرم افزار و  Set Upاولیه این نسل جدید از بردهای هوشمند بسیار ساده و در کمتر از چند دقیقه قابل اجرا خواهد بود .  کاربر با استفاده از قلم های مخصوص  E-Pen  می تواند کامپیوتر ویا صفحه نمایش را راهبری نماید  . این ویژگی این نسل جدید از بردهای هوشمند را از سایر انواع موجود متمایز می نماید . در صورت لزوم کاربر می تواند از قلم مذکور جهت نوشتن ، ویرایش متون ، ایجاد اشکال  و غیره مانند یک قلم معمولی یا موس با امکانات ویژه استفاده نماید .  این سیستم و نرم افزار آن باXP , VISTA    Windows 2000 , و سایر سیستمهای عامل مانند لینوکس و مک سازگار بوده و با نصب آسان نرم افزارمربوطه بر روی کامپوتر خود، می توانیدمانند یک کامپیوتر از صفحه نمایش خود بهره مند گردید ، به اینترنت متصل ویا هر آنچکه از یک کامپیوتر توقع دارید بر روی صفحه نمایش خود انجام دهید .  بردهای هوشمند قابل حمل با امکان نصب برروی صفحه نمایش :

کاربر در این تکنولوژی می تواند به راحتی سیستم هوشمند خود را به هرکجا که می خواهد منتقل و هر سطحی را به یک برد هوشمند تبدیل نماید. با این تکنولوژی می توان وایت بردهای معمولی را به Interactive White Board  تبدیل و از امکانات منحصربه فرد آن استفاده نمود.دراین سیستم هوشمند قابل حمل از تکنولوژی Infrared  و Ultrasonic  استفاده می گردد . سطح مورد پوشش توسط گیرنده ای که بر روی آن نصب می گردد از طریق سنسورهای خود سیگنالهای مادون قرمز و مافوق صوت ایجاد گردیده که از تماس    E-Pen  برروی سطح ایجاد می گردند را دریافت و جهت پردازش به کامپیوتر متصل به سیستم منتقل می نماید . این سیستم از عملکرد بسیار مطلوب برخودار بوده و  Resolution  ایجاد شده از کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد .این سری از بردهای هوشمند در دو مدل  U-Board و E-Board  ارائه می گردند .قابلیت شارژ باطریهای لیتیوم E-Pen    کاربر را از تعویض مکرر باطری بی نیاز می نماید .  باطری های لیتیوم E-Pen  در مدت یک ساعت بطور کامل شارژ گردیده و تا مدت 20 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد قابل استفاده خواهند بود . نصب نرم افزار در این دومدل بسیار ساده بوده  و در مدت کوتاه قابل نصب می باشد. این سیستم از طریق پورت USB  به کامپیوتر متصل گردیده و قابلیت کار در سیستم عامل  Windows XP/VISTA/Windows 7 و سایر سیستمهای عامل مانند لینوکس و مک را دارا می باشد .در ضمن نوک قلمهای E-Pen در مدلهای مذکور درصورت آسیب دیدگی قابلیت تعویض را خواهند داشت .

برد هوشمند پرتابل مدل U-Board :

مدل U-Board نیازی به نصب نرم افزار نداشته و لذا به محض نصب قابل استفاده می باشد . در این مدل E – Pen قابلیت استفاده به عنوان Laser Pointer را درزمان استفاده خواهد داشت .این قابلیت این سیستم را در استفاده راحت تر کاربر متمایز می نماید .سطح مورد پوشش در U-Board تا 120 اینچ قابل افزایش خواهد بود .  سنسور این سیستم قابلیت آهنربایی داشته و لذا به سهولت برروی  سطوح فلزی  نصب می گردد . جهت نصب دستگاه برروی سطوح غیرفلزی می توان از برکتهای ویژه و استیکرهای مربوطه استفاده نمود . لازم به ذکر است در صورت تمایل می توانید سنسور مربوطه را برروی نمایشگرهای LCD  ویا  LED  نصب و بدون نیاز به ویدئوپروژکتور از صفحه نمایش هوشمند خود لذت ببرید . قابل ذکر است در صورت تمایل کاربرمی تواند از مدل وایرلس این سیستم استفاده نماید . مطمئنا" با بکارگیری این تکنولوژی  لذت بیشتری از فضای آموزشی خود خواهید برد .

برد هوشمند پرتابل مدل E-Board :

سطح مورد پوشش در E-Board حداکثر تا 100  اینچ می باشد . جهت استفاده از این نوع بردهای هوشمند می بایست پس از نصب گیرنده های ویژه بر روی سطح مورد نظر ، از طریق کابل USB  گیرنده های مذکور را به کامپیوتر متصل نمود . کاربر می بایست  گیرنده های این دستگاه را در سمت چپ و راست بخش فوقانی سطح نمایش نصب نماید  . ویدئوپروژکتور نیز مانند سایر مدلهای بردهای هوشمند می بایست به کامپیوتر متصل گردد . این سیستم قابلیت نصب برروی نمایشگرهای LCD و یا LED  را نیز خواهد داشت . در این حالت کاربر دیگر نیازی به ویدئو پروژکتورنداشته ولذا با استفاده ازE-Pen  می تواند محتویات صفحه نمایش را راهبری نماید . این نوع از بردهای هوشمند قابل حمل در مقایسه با سایر بردهای هوشمند کلاسیک  بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشند .در این نوآوری کاربرمی تواند بردهای معمولی ویا حتی هر سطح صاف (Flat) عمودی را به یک سطح برد هوشمند تبدیل نماید . بر ای این موضوع کاربر می بایست دو گیرنده موجود را  بر روی بخش فوقانی سطح قرارداده و یا با استفاده از گیره  نصب ویژه آن را  بر روی دیوارنصب نماید .

    وایت برد هوشمند ایسرAcer : 

وایت بردهای هوشمند ایسر با بکار گیری تکنولوژی الکترو مگنتیک و بهره گیری از جدیدترین فن آوریهای روز دنیا آرامش و سهولت استفاده را برای کاربران فراهم می نماید .

بردهای هوشمند ایسربا برندی جهانی و کیفیتی بی رقیب در ابعاد هفتاد و هفت اینچ فضای کاری مفید و با سرعتی بی نظیر ، سطح ضد بازتابش نور ، ضد خش و مقاوم ، ظاهری زیبا و با استانداردهای جهانی انقلابی جدید در عرصه بردهای هوشمند می باشد .   

وایت برد هوشمند تریس برد Trace Board:

 

وایت بردهای هوشمند تریس برد با بکار گیری تکنولوژی مادون قرمز Infrared امکان استفاده از انگشتان دست و یا قلم را برای کنترل صفحه نمایش و کامپیوتر فراهم می نماید .

 صفحه نمایش ضد خش ، ضد بازتاب نور با قابیت نوشتن با ماژیکهای وایت برد برروی سطح برد لذت بکارگیری بردهوشمند را مضاعف می نماید .تریس برد با بهره گیری از سطحی بی نظیر به کاربر اجازه می دهد تا با ماژیکهای مارکر بر روی سطح آن بنویسد و سپس آن را به راحتی پاک نماید .

امکان استفاده دو کاربر بصورت همزمان سهولت استفاده از آن را افزایش داده و لذا آموزش و یادگیری را در یک محیط تعاملی ارتقا می دهد .

نرم افزار پیشرفته ، نصب ساده و سریع ، دوام و ماندگاری طولانی ، امکان بکارگیری بردهوشمند بصورت بی سیم و با سیم ، تنظیمات پیشرفته وآسان ، قابلیت به اشترک گذاری نرم افزار بصورت همزمان برروی لپ تاپ و تبلت  بخشی از ویژگیهای بردهوشمند تریس برد می باشد .

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۵:۴۲:۳۶
    Howdy I am so delighted I found your site, I really found you by error, while
    I was looking on Bing for something else, Anyhow I am here now and would just like to say thanks a lot for a marvelous
    post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don&#039;t have time to browse it all at the moment
    but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more,
    Please do keep up the superb job.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۵:۲۸:۱۵
    I was curious if you ever thought of changing the structure of your blog?

    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect
    with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images.
    Maybe you could space it out better?

       Tom در ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۸:۵۴:۲۷
    Hey there just wanted to give you a quick heads up and
    let you know a few of the pictures aren&#039;t loading properly.
    I&#039;m not sure why but I think its a linking issue.
    I&#039;ve tried it in two different web browsers and both show the
    same outcome. http://yodhresearch.ch/?option=com_k2&amp;view=itemlist&amp;task=user&amp;id=2942

    نوشتن دیدگاه