چگونه یک پروژکتور مناسب محیط انتخاب کنیم؟

نوشته شده توسط:ابراهیم طاهری | ۲ دیدگاه

شدت روشنایی (Brightness)

شدت روشنایی ویدئو پروژکتور با واحد انسی لومنس (ANSI Lumens) اندازه گیری میشود. امروزه کمترین مقدار لومن ویدئو پروژکتورها 700 لومنس است. و دستگاه هایی تا 15000 لومن نیز در بازار موجود است. در هنگام خرید به شدت روشنایی همراه با ریز نمایی (Resolution) دستگاه به عنوان مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت ویدئو پروژکتور منظور نمایید.

شدت روشنایی (Brightness)

 

به منظور انتخاب ویدئو پروژکتور با شدت روشنایی متناسب با نیاز و کاربرد، معیارهایی مورد توجه بیشتری هستند: ابعاد اتاق، تعداد بینندگان و همچنین فاصله دورترین بیننده تا پرده و مقدار روشنایی اتاق نمایش.

ابعاد محیط و تعداد حضارین: فضایی که قرار است ویدئو پروژکتور نصب شود، اگر یک دفتر کوچک است شدت روشنایی 1000-1500 لومن انتخاب مناسبی میتواند باشد. اگر ویدئو پروژکتور را برای یک کلاس آموزش تهیه می کنید باز هم 1000-1500 لومن انتخاب مناسبی است. برای یک سالن کنفرانس و آموزش، متوسط شدت روشنایی بالای 2500 لومن توصیه می شود. برای سالن های کنفرانس، سالن اجتماعات دانشگاه ها و مساجد با گنجایش بالای 150 نفر نیز شدت روشنایی حداقل 3500 مورد نیاز است. تمام این موارد بالا برای محیط هایی با نور محیطی متوسط توصیه شده است.

مقدار نور محیط: برای تصویر یک پروژکتور هیچ عاملی موثرتر از نور محیط نیست. نور مصنوعی در بیشتر سالن ها می تواند کنترل شود. می توانید برای بهبود تصویر نورهای فلوئورسنت و لوسترها را کم کنید. اما در بعضی موارد نور طبیعی (خورشید) می تواند کیفیت تصویر را تنزل بخشد. بنابراین قبل از خرید، موقعیت های جغرافیایی استفاده  از پروژکتور را مرور کنید. اگر در اتاق مورد نظر نور فلوئورسان دارید که امکان خاموش کردن آن در هنگام نمایش وجود ندارد، به شدت روشنایی ویدیوپرژکتور 1000 لومنس اضافه کنید.

در ارائه های تجاری و کلاس های آموزشی تاریکی محوطه بخاطر یادداشت برداری مخاطبان و پیگیری رابطه ارائه دهنده با مخاطبان با مشکل مواجه می باشد و همواره روشن بودن چندین لامپ در سالن نمایش الزامی می باشد بنابراین راه پیشنهادی ما برای بدست آوردن کیفیت بهتر تصویر، تعبیه چراغ های دیمر دار (چراغ هایی که شدت نورشان کنترل می شود) و خاموش کردن چراغ های نزدیک به پرده در هنگام ارائه می باشد.

ضخامت پرده های پنجره های اتاق را در انتخاب شدت روشنایی دستگاه در نظر داشته باشید. اگر قادر به کنترل نور خورشید در سالن نیستید 2000 لومن به شدت روشنایی پروژکتور انتخابی خود اضافه کنید.

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۶:۱۸
    Excellent blog here! Also your web site loads up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my site loaded up as fast as yours lol

       How do you get Achilles tendonitis? در ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۱:۱۸:۱۹
    Very good blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I'm hoping to start my own blog soon but I'm a little lost on everything.
    Would you recommend starting with a free platform
    like Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out
    there that I'm totally confused .. Any tips?
    Thank you!

    نوشتن دیدگاه